Відколи Україна отримала базу даних із результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 (першого циклу PISA, учасником якого стала наша країна), аналітики Українського центру безперервно працюють над виявленням і висвітленням для широкого загалу значущих даних, що були зібрані в ході цього дослідження.
Окрім національного та міжнародного звітів, у яких було представлено найважливіші дані й висновки за підсумками циклу PISA 2018 року, фахівці української команди PISA додатково проаналізували значні обсяги даних і узагальнили отримані висновки в тематичних мінізвітах «PISA-2018: Україна в центрі уваги». Завдяки цим матеріалам, які з’являлися на сайті PISA.Ukraine щомісяця впродовж 2020-2021 рр., було докладно висвітлено багато часткових важливих тем: від питань матеріальних і нематеріальних ресурсів у вітчизняних закладах освіти до питань цифрової грамотності 15-річних підлітків чи їхніх уявлень про глобальний світ.
Однак висвітленими до сьогодні в мінізвітах питаннями не вичерпано потенціал даних PISA: масив цих даних практично безмежний і приховує ще безліч цікавої й практично важливої інформації, яка може допомогти освітянському загалу й усім зацікавленим особам побачити нашу шкільну освіту та її якість ніби під мікроскопом і завдяки цьому мати змогу доцільно спрямувати зусилля як на подолання негативних явищ у системі вітчизняної шкільної освіти, так і на посилення позитивних тенденцій. Саме тому команда PISA в Україні продовжує дослідницький пошук і пропонує до уваги читачів низку нових публікацій, заснованих на даних, отриманих за підсумками PISA-2018.
У нових числах мінізвітів «PISA-2018: Україна в центрі уваги» читачі й читачки, зокрема, дізнаються про те, як пропуски та запізнення впливають на результати учнівства, наскільки ефективними є методики викладання в закладах освіти, хто такі «стійкі» учні та учениці, які категорії 15-річних підлітків найчастіше стають жертвами булінгу в закладах освіти та ін.
Із першим із-поміж нових чисел мінізвітів можна ознайомитися тут. Пригадати зміст випусків минулих років можна переглянувши коротке резюме досліджень або ознайомитися із публікаціями на сайті PISA.